جای پای کفش های قدیمی

کفش هایت را بتکان. دنیا فرشی بیش نیست.

جای پای کفش های قدیمی

کفش هایت را بتکان. دنیا فرشی بیش نیست.

جای پای کفش های قدیمی


شعر سپیدی تقدیم به رهبر ۱۳ ساله

داستان از اینجایی شروع شد که:

سربند قرمزت

صدام را وحشی کرد

و تو اسباب بازی هایت را بزرگ کردی

تا ،
عقده ی بچگی صدام را
پر کند

ثبت احوال را باید بست وقتی

۱۳ساله ات نامید

و تورا میان چرخ های تانک

۴۰ ساله ات کردند

شاید نام فامیلی هم تاثیر داشت.

ریحانه رهبرآیدی اینستاگرام (همراه با شعر های به روز حقیر)
tasnim.r

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

رسول خدا (ص) می فرمایند:

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۱۴ ب.ظ

حدیثی از رسول خدا در کتاب "شعله های یخ" نوشته ی میثم پارسا . دیدم که نظرم رو خیلی جلب کرد


پیامبر فرموده اند:


هر کس عاشق شود و عشق خود را بپوشاند و پاکدامنی ورزد با این حال بمیرد ، شهیداست.


این حدیث بسیار برای دنیای امروزه مثال زدنیه.


و نیاز به یک توضیح هست


در دنیای امروز ما وقتی کسی عاشق میشه فکر میکنه میتونه حریم هارو کنار بزنه و حتی به زور عشقش رو به طرف مقابلش تحمیل کنه

حتی به اعتقادات دینی پایبند هست اما متاسفانه فکر میکنه وقتی عاشق کسی میشه میتونه با یک ارتباط ساده طرف مقابلش رو بشناسه


حالا لزوم اینکه پیامبر فرمودند عشق خودتون رو تا زمان رسیدن امکاناتش بازگو نکنید برای اینه که :

بر فرض یک خانم و آقای مومن با هم رابطه ای ساده بر قرار کنند ، چون هر خانم و آقا تمایل به جنس مخالف دارند در نتیجه یک سری حریم ها برداشته میشه. یک سری گناه هایی که حتی در جامعه خیلی عادی به نظر میاد انجام میشه. اما این گناهان عادی سرچشمه ی گناهان غیر قابل بخشش میشه

تو جامعه ی ما حتی اینقدر چت و حرف زدن با نامحرم عادی شده که به هر کسی بگی شرمنده با شما صحبت نمیکنم و یا چت نمیکنم کلی دلیل الکی میاره که بر فرض اکر بحث هامون حول مسایل دینی باشه مشکلی نداره

اما آیا شمایی که این حرف رو میزنی میتونی از منحرف نشدن بحث درباره ی مسایل دینی تضمین کامل بدی؟ میدونید چی پاسخ داد: گفت من به خودم مطمئنم که از هدفم منحرف نشم. و تنها گفتم شیطان هم منم منم میکنه پس همین الان شما هم پا جای پای شیطان گذاشتید

اصلا این هارو بذاریم نار نمونه ی بارزشام خودمون ، حضرت علی (ع)  . از ترس افتادن به گناه به خانوم های جوان سلام نمیکردند. آیا بهتر از امام معصوم آیا ما با تقوا تر از ایشون هستیم که بخوایم به خودمون مطمئن باشیم؟ پس چرا اداعا میکنیم با صحبت با نامحرم و ارتباط داشتن به گناه نیفتیم؟

  • ریحانه رهبر

نظرات  (۱۶)

چقدر جالب نشنیده بودم خیییلی خوشم اومد
نمیدونم سر "حاج آقا ارباب" توی گلستان شهدا رفتی یا نه...
یه نوشته ای کنارشون زده که کلی توضیحات توشه بعد ایشون گفته من دو تا ادعا درمورد خودم میتونم بکنم:یکی اینکه هیچ وقت غیبت نشنیدم و نه کردم و دوم اینکه هیچ وقت به نا محرم نگاه نکردم بعد نوشته شده که برادرشون و زن برادرشون حدود 40 سال باهاشون زندگی می کردند ولی ایشون یک بار هم زن برادرشون رو ندیدند...
پاسخ:
راستش منم تاحالا نشنیده بودم و برام جالبه اینقدر زیاد برای این مسئله مقام هستش

چه جالب راستش تاحالا دقت نکرده بودم به نوشته های روی مزارشون

ولی خیلی نکته ی جالبی گفتی. همه ی این مسایل و گناه از نگاه نشات میگیره

همون طور که  در یکی از احادیث داریم : کسی که با نامحرم مواجه بشه و نگاهش رو به آسمان و یا زمین بدوزد تمام اهل آسمان و زمین برای آن فرد دعا میکنند

مرسی عزیزم که نظرت رو دادی بسیار زیبا بود
نه رو ستون مقبره نوشته شده...
پاسخ:
مرسی عزیزم که گفتی دفعه ی بعدی دقت میکنم
سلام 
این حدیث هم شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه امام علی علیه السلام ذکر کردند....

درد جامعه ما یکی دوتا نیست که....
یکی همین هایی است که شما به حق به اون اشاره کردید...
یاعلی
پاسخ:
سلام

بله و متاسفانه این کتاب رو هنوز نخوندم

درد های جامعه زیادن . این خصوصیت جامعه هستش ولی باید دید این درد هارو چجور درمان کرد

ممنون از نظرتون

موفق باشید

یا حق
  • محدثه انصاری
  • واقعا هم از بس که به گفته های دین عمل نمیکنیم خیلی از حرمت ها شکسته شده و از بین رفته
    و واقعا جای تاسف و گریه داره

    خدا خودش حواسش بهمون باشه

    ممنون از مطلب خوبت
    پاسخ:
    سلام

    شاید هم تقصیر ماست که سرمون رو توی لاکه خودمون کردیم و این موضوعات رو هی بیان نمیکنیم و ضضراتش رو بگیم تا مردم آگاه بشن

    ممنونم عزیزم که لطف کردی و اومدی. ممنونم از نظرت

    موفق باشی

    یا حق
    ریحان اون کتابه که خوندیمو بنظرم معرفی کن
    خوبه کتابش
    هم از من تا او هم چتر نجابت
    :)
    پاسخ:
    سلام
    چشم آجی جونم
  • نازنین ابراهیمی فخاری
  • سلام.
    این حدیث رو قبلا از خانم قاسمی شنیده بودم(شناختی؟یکی از دبیرای راهنمایی)
    ولی در کل درجامعه ی امروز حرمت ها شکسته شده وهمش هم تقصیرخودمونه.فضای مزخرف چت روم ها که اصلا...اما درارتباطات روزمره هم بعضی وقتها آدم چیزایی میشنوه که!!!!!!!!
    خدا هممون رو هدایت کنه.ان شاء ا...
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    آره خانم قاسمی رو یادمه. خدا حفظش کنه
    موافقم با حرفت چون فضای مجازی یک سری حریم هارو شکسته که ترمیمش مدت ها طول میکشه

    انشا ءالله هممون اصلاح بشیم
    "پیامبر خودمون از ترس افتادن به گناه به خانم های جوان سلام نمی کردند"
    من یه کمی این گفته ات رو دوست نداشتم هرچی بهش فکر میکنم ناراحت تر میشم امروز صبح دوباره تو اتوبوس این قسمت نوشته ات اومد تو ذهنم و ناراحتم کرد گفتم بذار یه نظر برات بذارم...
    نمیدونم ولی من این قضیه رو در مورد حضرت علی(ع) شنیدم و البته نه به این صورت! در گذشته ها زمان پیامبر(ص) و ... جوری بوده که خانم هایی که کسی رو نداشتند و ... به دلخواه خودشون می اومدند و خودشون رو به مردهایی که می خواستند تحمیل می کردند و گفته میشه که حضرت علی(ع) خیلی خوش بر و رو و جذاب بودند و زنان زیادی جذبشون میشدند و ازون جایی که زنان خودشون رو میخواستند به ایشون تحمیل کنند ایشون به زنان سلام نمی کردند که این مشکلات پیش نیاد...(و البته من این قضیه رو هم شنیدم و از صحتش اطمینان کامل ندارم)
     ولی اینو میدونم که:بنا به فرموده ی قرآن،هیچ رفتار یا گفتار پیامبر(ص) از سر خواسته شخصی یا هوی و هوس نیست و از همین روست که خداوند می فرماید:"شایسته است که رفتار و حرکات ایشان سرمشق و الگوی اهل ایمان باشد"(الاحزاب 21)
    و پیامبر (ص) بنا بر این گفته که هیچ کاری رو از سر هوی و هوس انجام نمیدادند پس این قضیه که ایشون از ترس اینکه به گناه نیفتند به زنان سلام نمی کردند هم نقض میشه چون پیامبر(ص) اصلا به امر خدا بودند و نه هوی و هوس...پیامبر هر کاری می کردند برای خداوند بوده
    البته من کوچیکتر از این حرفام که در مورد اینجور مسائل اظهار نظر کنم چون همه چیز رو هم نمی دونم و شاید یه چیزی رو اشتباه بگم و گناه حرف اشتباهم به دوشتم بمونه اکثرا هم در مورد اینجور مسائل اظهار نظر نمی کنم ولی این گفته داشت زجرم میداد از دیشب تا حالا ...:-(((
    پاسخ:
    سلام

    من یه عذر خواهی بدهکارم آقا اشتباه تایپی بود. منظوروم امام علی بودند

    در اون زمان زنان جوان به حضرت علی گفتند چرا شما به ما سلام نمیکنید پیامبر هم سلام میکردند. حضرت علی می فرمایند. ایشون پیامبر خدا بودند ولی من پیامبر نیستم
    وقتی معصوم ما خودشون رو در صدد لغزش بدونن پس چه انتظاری از ما میره
    اگر جایی کسی بگه "من" مطمئنم به گناه کشیده میشم همون لحظس که شیطان سراغش اومده. چون شیطان هم موقع سجده به آدمو حوا "منم منم" میکرد

    من واقعا عذر میخوام که اشتباه تایپیم باعث شد این اتفاق پیش بیاد
    البته من میدونم که منظور شما اینطور نبوده ها ولی این "از ترس افتادن به گناه به وسیله زنان" رو مغزه من داره راه میره... پیامبر(ص) هر گامشون رو به اذن خدا بر میداشتند و ترس از خدا داشتند...
    پاسخ:
    بله عزیزم من منظورم حضرت علی (ع) بود
    انی اعوذ بک، به دو چشمان کافرت
    تنها پناه من! بک من شر ما خلق
    امان از نگاه
    و
    وا فریادا ز عشق...
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    بسیار زیبا بود
    ممنونم از حضور قشنگت
    درسته که این حرف زدن ها میتونه مقدمه ی چیزای دیگه باشه
    ولی واقعیت اینه که فقط بستگی به افکار افراد داره...
    یکی که ذهنش حول افکار جنسی و ... میچرخه نبایدم با دختر دهن به دهن بشه...در مورد پیامبر که سلام نمیکردند..مطمئننا پیامبر فقط اینکارو به دلیل اینکه خودشون تو گناه بیفتن نمیکردند..بلکه ویژگی یک الگو باید اینطوری باشه که جزئی ترین مسائلم رعایت کنه...در ضمن من راجب این قضیه حاج رحیم ارباب خوندم ولی نمیتونم هضمش کنم...به نظرم درست نیس!
    پاسخ:
    راستش تو جامعه برای هرکس که میگی حرف با نامحرم مفسده داره کر میکنه منظورمون اون روابط نامشروع هست

    نه همین ارتباط و گفتگو های ساده لطمه ی زیادی وارد میکنه من چند تاش رو که حضور ذهن دارم میگم:

    اول اینکه خیلی ها بودند اول ارتباط با نامحرم به صورت حتی چند تا پیام و یا چند تا ایمیل که ساده ترین هست باهم در باره ی مسایل روزمره صحبت میکردند
    اما این وسط با گفتگو هایی که میشه ممکنه حتی بعد از چند ماه یکی از این دو طرف و یا هر دو از هم خوششون بیا حالا چرا ؟ چون با گفتن خاطره و یا حرف عادی نشانه ی شخصیت و نوع رفتار و کار های ما هست و موقعی که برای نامحرم بیانشون میکنیم سعی میکنیم به بهترین وجه ممکن نشونشون بدیم و این وسط نمیدونیم که توی ضمیر ناخوداگاه طرف مقابل داریم یه کد هایی رو مینویسیم این کد ها همون نقطه مشترک هایی هست که نامحرم ازش خوشش میاد. بر فرض از شیطنت هامون از اخلاق و ... . چرا؟ یه مثال بارز. از اکثر کسانی که با هم رابطه ی عاشقانه دارند ازشون بپرسید چرا هم رو دوس دارید . میگن عشق دلیل نداره . و دلیلش رو نیمیدونن. اما توی ضمیر ناخوداگاه این دو طرف علایقی که خودشون دوس دارن و طرف مقابل هم دوس داره توی ذهنشون حک شده برای همین مغز و احساسات ما وقتی میبینه کسی حتی بر فرض شباهت های کمی هم به ما داشته باشه ارتباط نزدیک تری رو باش برقرار میکنیم

    مورد بعدی:
    اگر بر فرض پر اسیر احساسات درین رابطه نشه اما طرف مقابل اسیر احساسات میشه حتی اگر به شما هم نگه . از کجا بفهمیم؟ همین که علاقه داره ساعتی از روزش رو به شم اختصاص میده و با حوصله باشما حرف میزنه نشون میده تو ضمیر ناخوداگاهش علاقه ای به وجود اومده . همین باعث میشه اگر زمانی این صحبته بین دخترو پسر تموم بشه ضربه ی روحی وارد شه

    یکی از مواردی که بعد از اتمام دوستی ها به وجود میاد تنفر دختر ها از جنسه مخالف و ازدواجه ویا بالعکس دختر سعی میکنه جای شکستی رو که خورده با یک فرد دیگه پر کنه. و آسیب پذیر میشه

    و پسر هم دیگه نمیتونه اونجور که بایدو شاید به زندگی عادی خودش برگرده

    حتی اگر پسر هم آسیب جدی درین ماجرا بش وارد نشه اما آسیب حتی ممکنه جبران ناپذیری رو به دختر وارد کنه



    کدوم قضیه رو میگید؟
    منم منظورم حرفای دیگه نبود...کلا حرف زدن بود...هرچی...
    شما به نظرت دختر و پسر ابدا نباید باهم صحبت کنند؟؟؟
    ولی به نظر من همه میتونیم تو جامعه روابط سالم داشته باشیم...وقتی انقد فرهنگ سازی بشه که اگه شما تو دانشگا رفتی از یه پسر یه سوال درسی پرسیدی...فرداش با خودش نگه لابد از من خوشش اومده!!میبینی؟؟ذهن خرابه که اینطوری میشه!
    یکی دیگش همین اینترنته..تو فضای مجازی ما بجای اینکه تبادل اطلاعات بشه تبادل احساساته...
    در مورد اون که میگید اولش جملات روزمرس و بعدش حرفای دیگه...خوب اینکه تابلوئه 2 طرف دارن واسه هم سیگنال میفرستن واسه دوستی و...
    منم اصلا این دوستی رو قبول ندارم!
    منم نه طرفدار دوستیم و نه چیزه دیگه...اینم که میبینید تو جامعه ی ما کافیه یه پسرو دختر سره یه قضیه ای با هم هم صحبت بشن و فرداش میبینی جفتشون تو پارک دارن لاو میترکونن  بخاطر اینکه هممون تو این جامعه اینطوری بار اومدیم که انگار کمبود محبت داریم...تمام ذهن پسرا و دخترامون(البته اکثرشون نه همشون)این مسائله...بالاترین ایده آلمون ازدواجه یا با دوس دختر یا پسرمون بریم بیرون...بخاطر اینکه بلندپروازی نداریم...و وقتی جز این افکار نیس معلومه که چه اتفاقاتی می افته!!!بعدشم من فکر میکنم شما خیلی از مسائلی که زمان اماما یا پیامبر بوده را نمیتونید با الان تطبیق بدید...قضیه که حاج رحیم ارباب زن برادرشو هیچوقت ندیده...خب خیلی مسخرس...به نظرتون اینطور نیس؟؟


    پاسخ:
     نمیگم نباید حرف بزنن . اما صحبت طولانی و یا مداوم . برفرض هرروز صحبت کنن باعث آشنایی بیشتر بین دو طرف میشه

    اما اینکه میگید حرف زدن بین دو جنسه مخالف باید عادی بشه بدور از افکار دوستی این یک موضوعه محاله . اگر این طور بود توی خارج که این قدر روابطشون عادی هسست چرا این قدر مشکلات روابط ناشروع دارند؟

    علاوه بر اون حرف زدن عادی در جامعه باعث میشه که حرف زدن با نامحرم یک چیز عادی بشه . مثل این میمونه که توی جامعه دزدی از چیز های خیلی کوچیک عادی بشه. اما این عادی شدن باعث میشه مردم به خودشون اجازه بدن و دزدی های بزرگتری رو انجام بدن
    مثل این مثال که یک بچه ای توی بچگیش دقیق یادم نیست ولی اول یک تخم مرغ میدزده مادرش هیچی نمیگه بعد مرغ میدزده مادرش هیچی نمیگه همین طور میگذره و دزدی های بزرگتری رو انجام میده تا زمانی که تصمیم به اعدام این پسر گرفته میشه. اما پسر فرصت میخوادو میگه مادرم رو بیارید . مادرش رو میارن و میگه مقصر اصلی مادرم بود که توی اولین دزدی هیچی به من نگفت
    جامعه و افراد و غریزه هارو نمیشه کنترل کرد همین طور عشق رو

    مورد بعدی . اگر ما اسلام رو قبول داریم همه چیزش رو باید قبول داشته باشیم. وقتی اسلام میگه حتی زنان به ضرورت که با مردان صحبت کنند صداشون رو کلفت کنند که مرد جذب صدا نشه. ویا چت با نامحرم جایز نیست. و خیلی حدیث های دیگه. پس دسن ما صلاح مارو بیشتر میدونه

    ولی با یک حرفتون خیلی مخالفم. اتفاقا من این بحث رو بایک ففرد دیگه هم داشتم . همین بحثی که میگید "خیلی از مسائلی که زمان اماما یا پیامبر بوده را نمیتونید با الان تطبیق بدید"این نادرسته . تو زمان قبل از پیامبر زمان جاهلیت بوده. همون زمانی که دختران رو زنده به گور یکردند. و الان هم زمان جاهلیت دوم. طبق روایت گفتند زمان جاهلیت دوم هم داریم. والان خیلی شباهت بین زمان قبل از پیامبر و حال هست
    یکی از شباهت ها اینه که اون زمان "فقط" دختران رو زنده به گور میکردند اما الان دختران رو در خارج دعوت میکنند تا باردار بشند بعد پول زیادی رو بهشون میدن تا بعد از 4 ماهگی  مادر ( زمانی که در بدن نوزاد روح دمیده میشه) بچه هاشون رو سقط کنند و جنینشون رو به دولت بفروشند. حالا این جنین ها در ساخت لوازم آرایشی و خیلی از مصارف دیگه کاربرد داره. علاوه بر اون در چین غذایه گرون قیمته جنین به فروش میرسه. و در ایران هم سقط جنین فراوونه. پس الان اوضاع ما بدتر از زمان پیامبر هست و خیلی بیشتر باید تو ای دوره زمونه خودمون رو حفظ کنیم

    حرفی که زدید درباره ی حاج رحیم ارباب رو من خودم به شخصه نمیتونم اون طور باشم اما وقتی خداوند برای فردی که نگاهش رو از نامحرم بدزده و به زمین و یا آسمان نگاه کنه تمام فرشتگان براش طلب آمرزش میکنند و ثواب مینویسند. پس وقتی اینقدر ثواب داره بزرگان ما دنبال ثواب های بزرگی برای آخرتشون بودند و ما نمیتونیم درک کنیم چون از توان ما خارج بوده

    ممنونم از صحبت هاتون و نظرتون
    قسمت اول حرفاتو کاملاا قبول دارم...
    یکی از عیبای حرف قبلی من همین که مسئله عادی میشه!!منظورم از تطبیق اینه که اون زمان میشد یه زن با هیچکس صحبت نکنه غیر شوهرش...ولی الان میشه؟؟؟اون زمان میشد زنو تو خونه نگه داشت..الان میشه؟؟؟جمعیت کم اون زمان....نداشتن میلیاردها دغدغه ای که الان هست...اون زمان مردم چقد دغدغه داشتند تا الان...واقعا نمیشه...اصلا بحث جاهلیت نیس...من حدیث شنیدم از علی (ع) که میگه اگه میتونی کاری کنی که زنت غیر تو رو نبینه اینکارو بکن...الان واقعا میشه؟؟؟؟
    در مورد حاج اقا رحیم...تقاوت حرف من و شما اینجاس که من نگاهم به کارای خوب فرق داره..من کار خوبو واسه ثوابش نمیکنم...من کار خوب بخاطر خوب بودنش میکنم...من نیمدم رو این زمین. تا ثواب جمع کنم و پس از مرگم باهاش همه ی چیزهایی که تو این دنیا جلوی خودم واسش گرفتم بدست بیارم...من اومدم زندگی کنم و از این فرصت که خدا بم داده استفاده کنم...اومدم رشد کنم...روحمو بزرگ کنم....یکم اسلام بد درکش کردیم...
    به قول دکتر شریعتی...من دینی میخوام که حالا که دارم زندگی میکنم به کارم بیاد نه پس از مرگم...خدایا چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت.... :)
    پاسخ:
    حرفتونو قبول دارم ولی منظورتونو نمیفهمم که چه نتیجه گیری ازش میخواید بکنید

    البته اینو بگم خوده من اگر همسرم برای من اونقدر سرمایه گذاری عاطفی انجام بده من هم در مقابل همون سرمایه گذاری انجام میدم
    وقتی یک زن همه چیز رو از شوهرش دریافت کنه چه نیازی داره که بقیه مردان رو ببینه
    منظور حضرت علی از نگاه کردن دیداری نیست . اینه که مردایه دیگه رو رفتارشون و یا حتی ته دلش بخواد کاش اون همسرش میبوده.

    مطمئنن حاج رحیم ارباب هم برای ثوابش این کارو نمیکردند

    همه وقتی غرق یه عشق میشن برای اینکه نشون بدن به بقیه عاشقن  عشق نمیورزند اونا غرق عشق شدنو ناخوداگاه علاقه ی درونی شون رو نشون میدن

    دقیقا بحث حاج رحیم ارباب هم همینطوره ایشون فقط عاشق خدا بودن و ناخوداگاه کاری میکردند که به خدا بفهمونن فقط برای رضای تو این کارو میکنم. اصن تو فطرتشون این رو حک کردن. و ناخوداگاه از گناه دور میشدن

    جمله ی دکتر شریعتی بسیار زیبا بود.ممنونم
    اره شاید همینه...شاید حاج رحیم ارباب اینطوری بودن....
    در ضمن من بگم...من 3 سال پیش یه مدت بود نمازمو فارسی میخوندم چون فک میکردم اینطوری بهتر میتونم ارتباط برقرار کنم...بعد یک داستانی از حاج رحیم ارباب شنیدم در باب قضیه فارسی خوندن نماز..که ایشون در واقع الگو شدن واسه من که من دیگه نمازمو فارسی نخونم و مسه قبل بشم!
    اینو گفتم بگم که شاید فک نکنید با حاج رحیم دشمنی داشته باشم یا ایشونو نفی کنم...حرفای شمام کاملا درسته...
    خیلی بحث خوبی بود
    ممنونم
    پاسخ:
    ولی برام خیلی جالب بود شما تنها فردی بودید در مقابل حرفاتون جبهه گیری نکردید

    داستان حاج رحیم ارباب واقعا جالب بود برام. خدا اینجور اشخاص رو حفظشون کنه

    ولی من رو جمله ی دکتر شریعتی فکر کردم. با خودم کلنجار رفتم .

    شنیدید میگن خدا آخرت عاقبتمون رو بخیر کنه؟ وقتی انسان درحال جون دادنه شیطان میاد بالای سرش و مانع اشهد گفتنش میشه. و سعی میکنه به وسیله های مختلف انسان رو از گفتن اشهد منصرف کنه. چه بسا مثالی که یادم میاد این هستش که یکی از بزرگان در زندگیشون تنها یک قالی از دار دنیا داشتند و اون قالی رو دوست داشتن یک روز حالشون بد میشه و به قول معروف آخرایه عمرشون بوده . شایطان برای اینکه اشهدشون رو نگن میاد و میگه اگه اشهدت رو بگی این قالی رو میسوزونم  و ایشون هم گفتن نمی گم نمیگم. ولی بعد از یه مدت بهبود یافتن و فهمیدن عجب کلاهی سرشون داشت میرفت.

    این رو گفتم تا بگم هر کدوم از ما یه خصلت های بدی رو داریم برای همین از خدا باید بخوایم در آخر مرگمون شیطان ازین خصلت های بد سوء استفاده نکنه

    ممنونم از اینکه وقت گذاشتین و نظرتون رو گفتین

    خیلی عالی بود. ممنونم
    هه چه بحثی شده اینجا:-)
    من فقط یه چیز رو میدونم:
    "همه چیز در قلب انسانهاست و درمورد هیچ چیز نمیشه قضاوت کرد؛ فقط خود خدا از قلب اشخاص خبر داره"
    پاسخ:
    جای شما خالی

    این جملتو واقعا قبول دارم از ته دل
  • فانوس جزیره ...
  • سلام علیکم
    ماه رجب ماه بندگی بر شما بزرگوار مبارک ..
    لطفا از دعای خیرتان ما را فراموش نکنید
    درضمن دیداری برای وبلاگ نویسان در منزل شهید ناهی از منکر علی خلیلی هماهنگ شده است که درصورتی که تمایل دارید خدمت شما هستیم .     
    لطفا اطلاع رسانی شود به دوستانی که می توانند تشریف بیاوند
    http://azf06.blog.ir/
    عاقبتتون بخیر        
    پاسخ:
    سلام
    بله چشم

    وااااای نگو
    معلم به این ماهی!
    تا الان چشام نابود شد برا مقاله
    پاسخ:
    خخخ میدونم که چقد دوسش داری.. قروبن حافظ و سعدی شی .. خخخ میخواد صبرتو بسنجه واسه آینده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی