جای پای کفش های قدیمی

کفش هایت را بتکان. دنیا فرشی بیش نیست.

جای پای کفش های قدیمی

کفش هایت را بتکان. دنیا فرشی بیش نیست.

جای پای کفش های قدیمی


شعر سپیدی تقدیم به رهبر ۱۳ ساله

داستان از اینجایی شروع شد که:

سربند قرمزت

صدام را وحشی کرد

و تو اسباب بازی هایت را بزرگ کردی

تا ،
عقده ی بچگی صدام را
پر کند

ثبت احوال را باید بست وقتی

۱۳ساله ات نامید

و تورا میان چرخ های تانک

۴۰ ساله ات کردند

شاید نام فامیلی هم تاثیر داشت.

ریحانه رهبرآیدی اینستاگرام (همراه با شعر های به روز حقیر)
tasnim.r

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

شرمندگی

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

سلام دوستان


این چن روز جایی رفته بودم تا جواب همه سوالامو بگیرم


یه جایی تو یه مسجد


نشد نظریات شما عزیزانو بخونم. و نمیتونم سریع بخونم چون میخوام فک کنم رو تک تک حرفاتون.


اما حالا که برگشتم یچیزیو میخوام بگم بتون که شاید اگر فردا بشه نظرم دربارش برگرده


رفته بودم اعتکاف اما نه مثل همه .همه رفته بودن برا بالا بردن معنویت و متحول شدنو اینا. من مثل مات و مبهوتا بودم. فقط نگاه میکردم.. رفته بودم گناهی که کرده بودمو خدا ببخشه. قبطه میخوردم. اینقدر دخترایی بودن که قسم میخورم یه گناهم نداشتن. یه فضای خاصی بود. عذاب میکشیدی بین اون جمع. بودنه تو انگار تو اون جمع برات عذاب بود. دلت می خواست قایم بشی. روز اول گذشت همه تو عبادتگاه نماز شب میخوندن نمازایه دیگه دعا گریه. من میگفتم شاید فردا ادم بشم از فردا شروع کنم


بگم اینو که همه تو زندگیشون بالا پایین دارن. بالا پایین معنوی. منم یه زمانی خیلی مذهبی بودم هنوزم هستم منتهی باخودم یکم درگیرم


خلاصه من همینجوری با خودم درگیر بودم که عشق به امامامون خدا و این موارد داشته باشم که چی اینا همش یه حسو احساسه گذراو حالت جو گیری داره. ینی حالتی که صدامو تو خودم خفه میکردم. و به فکر خودم که توبه کردم. روز سوم و روز اخر که شد. صبح یه خبر وحشتناکی شنیدم. موقعی که فک میکردم توبه کردم و تصمیم جدیدی گرفتم و متحول شدم  یه خبری شنیدم. که یه نفر نزدیک و مهم تو زندگیم خواب دیده بود و متوجه گناه و درون من شده بود. و یه خبر بد و وحشتناکه دیگه شنیدم درین مورد. زندگیم خراب شد رو سرم. یک ان حس کردم زندگی برام تموم شده. دلم راضی نمیشد که چرا خدا بام اینکارو کرد منکه توبه کرده بودم. حدود پنج ساعت گریه و زار میزدم. تموم وجودم داشت منفجر میشد. یاد تموم لحظه های سختم افتادم. تا اینکه با درم و دوستم صحبت کردم. پدرم میگفتن. توبه این نیست که تو فک کردی انجام دادی. توبه یعنی عرق ریختن دوباره متولد شدن. عرق ریختنی که من با پنج ساعت گریه کردم. حالا حس سبکی دارم. هنوزم دلم با خدا صاف نیست اما حسم میگه خدا خیرمو میخواست میخواست توبه واقعی کنم. اما هنوز درک نمیکنم که رو اصل مشکلم مگه چه تاثیری داشت که باید اینطور میشد

  • ریحانه رهبر

نظرات  (۵)

در زندگی مهم این  نیست که به ایده آل زندگی تان برسید بلکه مهم این است که در مسیر رسیدن به ایده آل زندگی تان حرکت کنید . الهی قمشه ای
پاسخ:
درسته همه بهم میگن اما سخته بتونی تبدیل به باوورش کنی
  • عباس زاده
  • شکسته بال تر از من میان مرغان نیست
    دلم خوش است که نامم کبوتر حرم است



    سلام علیکم مومن
    شرکت در اعتکاف بسیار لذت بخشه و آدم لذت میبره که توی فضای معنوی قرار میگیره
    آدمها جنبه ندارند که اگه یه مشکلی از آدم ببینند تو بوق و کرنا میکنند ومشکل ماها همینه
    اوستای ما همیشه میگه خدا ستارالعیوب است
    همیشه پرده روی پرده قبلی میندازه که ما گناهامون معلوم نشه
    حالا از قضا یکی متوجه یه خطایی میشه و عالم و آدم رو متوجه میکنه

    حضرت علی علیه السلام میگه
    اگه شب هنگام کسی رو در حال گناهی دیدی صبح به اون چشم بهش نگاه نکن ، شاید سحر توبه کرده باشه و تو خبر نداشته باشی

    حالا ماها باید حواسمون رو خیلی جمع کنیم

    اینو به پای خیریت بذارید که کسی متوجه شده
    شاید یه تذکره
    شاید

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام بزرکوار

    کاهی وقتا حس میکنی توبه کردی

    اما نه اونطور که واقعی باشه

    دلت سنگ شده.انگار بغض خدارو تو دلت داری

    واسه همین این حجاب نمیذاره که با خدا آشتی بکنی

    تو اون لحظه خدا کاری میکنه حتی اگه خوشت نیاد و بد باشه برات. اما میشه که مثه ابر بهار گریه میکنی. اونقدر که دلت بشکنه و این دل شکستت گناهتو بشوره حتی اگر به خدا چیز بگی باش قهر کنی. اما  میخواد این گناهه این حجابه که مانع نزدیکیت به خدا میشه برداشته بشه

    گاهی چیزا با اینکه دلیلشو میفهمم اما میخوام خود خدا بیادو برام توضیحشو بده
  • أَنَا یَمَانِیٌّ
  • سلام
    ما سه نوع دین داریم
    1. ارثی سنتی
    2. احساسی
    3. اصیل
    متأسفانه قریب به زیاد و خورده ای درصد از دین داران ما شامل گزینه های یک و دو میشوند.
    دو دین اول بسیار شکننده و بی مصرف می باشد.
    دائما برای اینکه طرف از خط بیرون نرود نیازمند یک شارژ است. برای اینکه اعتقاداتش دست خوش کاهش و افول نشود دائم نیازمند هیأت و جلسه است. در حالی که در دین اصیل طرف یک بار برای همیشه واکسینه می شود و بعد از آن دائما در تمامی ابعاد و حالات و جهات رشد می کند.
    اگر می خواهید از این حس و احساسات خودتون که بوی همون دو دین اول رو میده خارج بشید راهی ندارید که به دین اصیل و کمپین بی طرفدار و کم یار و یاور آن بپیوندید.
    دینی که دختر شش هفت ساله می گیرد و زینب ما رأیت الاّ جمیلا تحویل می دهد.
    این دین،دین درون است. دین دل است و دلیل. دین رشد است و ارشاد.
    که به قول استاد ما هر که به حق رسید به حق می رساند.

    امیدوارم در مورد این حرف ها هم فکر کنید.
    البته برای ورود به دین اصیل نیاز به همین حالی است که شما دچار آن شده اید. یعنی انکسار و شکست و بن بست.
    چرا که به قول استاد فقیدمان: چراغ ها در بطن تاریکی ها روشن و بارور می شوند.
    یعنی شما آماده ی پذیرش این دین هستید.
    دینی که از آن باید انتظار یار امام زمان را به عنوان خروجی داشت.
    ان شاءالله در گوشه اعتکاف معتکف پسر فاطمه نیز بوده باشید
    به عزت صاحب این شب ها.
    یا علی مدد
    پاسخ:
    سلام

    صحبت هاتون برای همه نمیشه یه نسخه پیچید.

    خیلی وقت ها بوده دیدم شخصی حتی مدت یک هفته به کفر تمام رسید اما بعدش ایمان واقعیو درک کرد

    گاهی چیزا دیگه دست ادم نیس با دلیل و منطق باش نمیشه برخورد کرد. گاهی وقتا دلت فقط میخواد خدا راضیت کنه که بندشی . دلت میخواد ایمانو خودش بهت نشون بده
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • ای کاش امسال ملائک در تقدیرش بنویسند
    "ظهور"...!

    امشب
    خیلی التمآس دعآ....
    .
    یا حق...
    پاسخ:
    ان شاءالله

    التماس دعا

    رخسار علی(ع)فلسفه شیداییست..سرتابه سروجود اوآقاییست..ای که به دلت بغض علی(ع)را داری..تقصیرتونیست,مادریت هرجاییست..

    هدیه به امیر المومنین علی علیه السلام سلامتی وتعجیل در فرج5صلوات باوعجل فرجهم ودعای فرج

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم ازین متن زیبا

    اللهم صل علی محمد و آل محمد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی